Hírek

Projekt zárása

A bejegyzés készült: 2019-11-30

Készülünk a szakmai zárásra. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” című projektet 2017. november 1. – 2019. november 30. között valósítottuk meg 4 ország részvételével. Célunk volt, hogy a felnőttképzés nem formális intézményrendszerét, jogi szabályozását, mennyiségi és minőségi jellemzőit megismerjük. Törekedtünk a nemzetközi jó gyakorlatok összegyűjtésére. A projektben együtt kutató, gondolkodó gyakorló hazai és külföldi szakemberek nemzetközi tapasztalatok becsatornázásával fejlesztési javaslatokat fogalmaztak meg a szakmapolitika számára. Különféle módszerek, eljárások, jó gyakorlatok bemutatásával a felnőttképzés, a …

tovább olvasom

Zárókonferencia

A bejegyzés készült: 2019-11-29

Debrecenben zártuk a projektet. A tanulás mint érték címmel tartottuk zárókonferenciát az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében november 27-én. A konferencián 3 blokkba tematizáltuk az előadásokat, melyek remekül mutatták be a projekt kutatási fázisait, eredményeit, elért sikereit. Az első blokkban Dr. Szabó József, projektünk menedzsere köszöntötte a résztvevőket, majd a Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás címmel mutatta be a teljes projektet Dr. Takács-Miklósi Márta szakmai vezető. A kutatás sikereit és főbb eredményeit Dr. …

tovább olvasom

Utolsó Műhelymunka projektünkben

A bejegyzés készült: 2019-11-28

Debrecenben tartotta utolsó találkozóját a projekt team. November 25-26. között tartottuk az Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében utolsó szakmai műhelymunkánkat. Takács-Miklósi Márta szakmai vezető és Szabó József projektmenedzser foglalta össze az őszi szakmai programok (tanulmányutak, műhelymunka, konferenciák) eredményeit, sikereit. A projekt során készült kiadványok (jó gyakorlatok angolul-magyarul, módszertani kötet, zárókötet, kutatási zárójelentés) eredményeit értékelték és vitatták meg a résztvevők bővebben az első napon. A műhelymunka második részében az erdélyi, felvidéki, magyarországi és …

tovább olvasom

Utolsó tanulmányútra indultunk

A bejegyzés készült: 2019-11-15

Novemberben Bács-Kiskun Megyébe látogattunk. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében a Lakiteleki Népfőiskolára és Tiszaalpárra látogattunk el utolsó tanulmányutunk keretében 2019. november 6-7. között. Tanulmányutunk első napján a Lakiteleki Népfőiskolára utaztunk, ahol a Népfőiskola szakmai bejárása mellett az intézmény történetével és szakmai munkájával, képzési divíziójának megismerésével foglalkoztunk, emellett jövőműhelyen vehetünk. A tanulmányút remek lehetőséget kínált tapasztalatok cseréjére, újabb jó gyakorlatokat ismerhettünk meg. Tiszaalpáron az Árpád Művelődési Házba látogattunk a második napon, ahol a …

tovább olvasom

ONK konferencia 2019

A bejegyzés készült: 2019-11-11

Újabb konferencián jártunk Pécsen! Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében s Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottságának nagy hagyományú tudományos rendezvényén a XIX. Országos Neveléstudományi Konferencián mutattuk be projektünket és kutatási eredményeinket. A konferencia legfontosabb célja, hogy a neveléstudomány sokszínű területeit és ezek eredményeit az oktatási rendszer mélyebb megismerése és fejlesztése érdekében felszínre hozza, és megteremtse a dialógusok lehetőségét. A konferencián 5 előadással és 2 poszterbemutatóval szerepeltünk partnereinkkel közösen. Előadások Bartalis Izabella: A …

tovább olvasom

Tanulás Felvidéken

A bejegyzés készült: 2019-11-07

Készül a negyedik filmünk a projektben. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében vállalt tanulási kisfilmek közül elkezdtük a felvidéki oktatás helyzetét vizsgáló filmünk vágását és véglegesítését, melyben követve az előző filmek tematikáját, az alapfokú oktatástól kezdve a szakképzésen keresztül körbejárjuk a felsőoktatás és felnőttképzés világát Szlovákiában. A 2019-es adatok szerint közel 510 ezer felvidéki magyar azonosságtudatának egyik legfontosabb eleme az anyanyelv. Talán éppen ezért jellemző erre a közösségre az anyanyelv-megtartására való nagyfokú igyekezet. …

tovább olvasom

Tartalmas lesz a november

A bejegyzés készült: 2019-10-31

Készülünk az utolsó szakmai rendezvényekre a projektben. November végén zárul az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázatunk, melynek keretében 4 programra készülünk. A hónap elején szervezzük utolsó tanulmányutunkat, emellett a hónap végén tartjuk utolsó műhelymunkákat, majd zárókonferenciánkat. Novemberben emellett részt veszünk az Országos Neveléstudományi Konferencián is, ahol öten képviseljük a projektet. Az októberi találkozón sikerült megbeszélünk partnereinkkel az utolsó teendőket, így izgatottan és várokozásokkal telve várjuk az utolsó hónapot. A szakmai rendezvények mellett a projektben …

tovább olvasom

Tanulás Magyarországon

A bejegyzés készült: 2019-10-28

Készül a harmadik film. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében vállaltuk, hogy egy tanulási kisfilm formájában bemutatjuk a partnerországokhoz hasonlóan a magyar oktatás helyzetét is. Az alapfokú oktatástól kezdve a szakképzésen keresztül körbejárjuk a felsőoktatás és a felnőttképzés világát. Interjúk segítségével szakembereket révén is megismerhetjük a hazai szabályozói és fenntartói rendszert. A film egyik fő üzenet és zárógondolata is egyben, hogy az oktatáshoz és neveléshez szükséges feltételeket sok tényező együttese határozza meg, amelyek …

tovább olvasom

Tanulási Fesztivál

A bejegyzés készült: 2019-10-21

Októberben ismét sikeres programot szerveztünk! Hagyományőrző oktatási célú határon túli magyar szervezetek bevonásával szervezetünk második alkalommal Tanulási Fesztivált október 16-án Debrecenben. A fesztiválon partnereinkkel közösen mutattuk be az érdeklődőknek, hogy minden életkorban érdemes és lehet tanulni. A standoknál rendhagyó módon lehet ismerkedni a határon inneni és túli oktatási területekkel és jó gyakorlatokkal. A standoknál rengeteg játékos és interaktív feladattal, meglepetésekkel és ajándékokkal várták az óvodás korosztálytól kezdődően egészen a nyugdíjas korosztályig az érdeklődőket. Az idei fesztiválon is rengeteg új ízt, …

tovább olvasom

Műhelymunka Debrecenben

A bejegyzés készült: 2019-10-18

Közeledik a projekt vége. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében ebben az évben 5. alkalommal szerveztünk műhelymunkát Debrecenben. Október 15-én és 17-én tartott találkozón Takács-Miklósi Márta foglalta össze a szeptemberi találkozó óta eltelt 1 hónapot. műhelymunkára érkezők közösen értékelték a Kiss Árpád Konferencián előadott új kutatási eredményeket. Az Országos Neveléstudományi Konferencián előadók pedig bemutatták előadásaikat. A jelenlévők közösen értékelték a Tanulási Fesztivált. Az értékelés során kitértek a PR-Marketing tevékenységre és a szervezési előkészületek …

tovább olvasom

Őszi tanulmányút

A bejegyzés készült: 2019-09-30

Sikeres tanulmányutat szerveztünk. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében a Debreceni Egyetemen, Lakiteleken és Kecskeméten köszöntöttük szeptember 25-26. között a tanulmányutunkra érkező partnereinket és szakmabeli kollégáinkat. A Debreceni Egyetem bemutatása mellett szakmai előadássokkal is készültünk. Takács-Miklósi Márta projektünket mutatta be, Kató Mária Magdolna és Pap Tímea, Erdélyi jó gyakorlatokat ismertetett előadásában, még Kozma Tamás a Tanuló közösségek- Tanuló régiók címmel tartott prezentációt. A résztvevők a Nagyerdő nevezetességei mellett a Szabó Magda Emlékházba ellátogattak, …

tovább olvasom

Műhelymunka Debrecenben

A bejegyzés készült: 2019-09-25

Újabb találkozó a partnerekkel. Szeptemberben sem maradhatott el az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok című projekt keretében szervezett műhelymunkánk. Debrecenben találkoztunk partnereinkkel szeptember 19-20. között. Szabó József projektmenedzser foglalta össze az elmúlt nyári hónapok eseményeit a műhelymunkán, emellett értékelték a 2019. év eddigi eredményeit. A műhelymunka legfontosabb kérdése az októberi Tanulási Fesztivál készültségi foka volt. Minden standért felelől személy beszámolt az eddig elvégzett munkáról, ötletekről és tervekről is szó esett. A műhelymunka végén közös brainstormingot …

tovább olvasom

Konferencián jártunk

A bejegyzés készült: 2019-09-23

Sikeres szereplés Debrecenben! A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága, a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézete és a Magyar Pedagógiai Társaság szeptember 20-21-én Debrecenben rendezte meg a XI. Kiss Árpád Emlékkonferenciát Interdiszciplináris pedagógia múlt és jövő között címmel. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok című projekt résztvevői a konferencia keretében bemutatták eredményeiket annak kapcsán, hogy milyen szerepe van a tanulásnak, a felnőttek tanulásának, a közösségi tanulásnak a hátrányok leküzdésében. A jó gyakorlatok és kutatási tapasztalatok …

tovább olvasom

Tanulás Kárpátalján

A bejegyzés készült: 2019-09-04

Készül az újabb kisfilmünk. Projektünk keretében vállalásainknak megfelelően készítjük a következő tanulási kisfilmünket, mely a Kárpátalja oktatási és képzési rendszerét mutatja be. A közel 160 ezer fős kárpátaljai magyarság megmaradása és az identitás megtartása és átörökítése szempontjából fontos, hogy elérhető legyen a gyerekek számára a magyar tannyelvű iskoláztatás az óvodától a felsőoktatásig. Filmünkben sok-sok példán keresztül próbáljuk meg bemutatni az oktatási rendszert az alapoktól kezdődően egészen a felsőoktatás és felnőttképzés világáig. Kiemelten foglalkozunk a Kárpátaljai Magyar Pedagógusszövetség munkájával, a II. …

tovább olvasom

Módszertani-szakmai összegzés

A bejegyzés készült: 2019-08-21

Elkészült projektünk újabb szakmai anyaga. A Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás – kelet-közép-európai tapasztalatok című EFOP-5.2.2-17-2017-00066 projekt alapvető célja a felnőttképzés, felnőtt tanulás nem formális intézményrendszerének, jogi szabályozásának, mennyiségi és minőségi jellemzőinek, helyzetének megismerése a partnerországokban: Romániában, Szlovákiában és Ukrajnában. Legújabb módszertani-szakmai összegzés és szakmai ajánlás című munkánkkal a nemzetközi tapasztalatok becsatornázásával, fejlesztési javaslatok kerülnek megfogalmazásra a szakmapolitika számára. Különféle eljárásokat, módszereket tekintünk át, amelyek általánosan, az egyes földrajzi területektől függetlenül használhatók. A leírt hazai jó gyakorlatok, módszerekkel a szakmabeliek …

tovább olvasom

Tanulás Erdélyben

A bejegyzés készült: 2019-08-16

Javában készülnek a kisfilmek. Projektünk keretében vállaltuk, hogy a partnerországok oktatási és képzési rendszerét kisfilmek segítségével mutatjuk be. Ha a tanulásra gondolunk, akkor sokan az intézményes keretek között zajló különféle oktatási formákra gondolunk. A Tanulás Erdélyben című kisfilmünkben bemutatjuk az is, hogy tanulni nemcsak iskolában, egyetemen lehet, hanem bárhol és bármikor. A film erősen koncentrál a nagy múlttal rendelkező magyar nyelvű iskolák és azon személyek bemutatásra, akik Erdélyben tanultak és a magyar kultúra meghatározó alakjaivá váltak. A mai romániai magyar …

tovább olvasom

Kutatási zárójelentés

A bejegyzés készült: 2019-08-14

Közzétettük kutatási eredményeinket. Elkészült magyar és angol nyelvű kutatási zárójelentésünk, mely a Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás – Kelet-közép-európai tapasztalatok címet kapta. A jelentés több tanulmányt is tartalmaz, melyek a vizsgálatban résztvevő országok oktatási, felnőttképzési hátteréről szólnak. Így olvashatunk a formális és nem formális felnőtt tanulásról Magyarországon vagy a felnőttek tanulásáról Romániában. Külön két tanulmány is foglalkozik Szlovákia oktatásával, az egyik tanulmány pedig kiemelten a felnőttoktatás, -képzésre koncentrál. A vizsgált országok sajátosságaival foglalkozó fejezetben A kisebbségek anyanyelvű oktatása Ukrajnában című …

tovább olvasom

Hónapindító értekezlet

A bejegyzés készült: 2019-08-07

A nyár utolsó hónapja is tartogat számunkra feladatokat. Nagy erőkkel készülünk az őszi Tanulási Fesztiválra, a műhelymunkákra és tanulmányutjainkra is. Sőt nagy örömünkre szolgál, hogy sok partnerünk jelezte előadói szántékát a szeptemberi Kiss Árpád Konferenciára is. Látható, hogy bőven van tennivalóik augusztusban is, ezért ismét közösen indítottuk csapatukkal a hónapot. Szokásosan a projekt team vezetői értékelték az elmúlt hónap feladatit, majd elsősorban az előttünk álló feladatok áttekintésére koncentráltunk. Szeptemberben ismét műhelymunkát szervezünk, bízunk benne, hogy most is sikeres partnertalálkozón vehetnek …

tovább olvasom

Mezőgazdaság és felnőttképzés Kárpátalján

A bejegyzés készült: 2019-07-30

Felnőttképzési jó gyakorlat Ukrajnában. Ukrajnában a mezőgazdaság fejlesztése kulcsfontosságú kérdés. A Mezőgazdaság és felnőttképzés Kárpátalján: „Szakismeret mindenkinek” és „Élő innováció” programok című jó eset, azt a gyakorlatot mutatja be, hogy a családi gazdaságok hanyatlásával (szakismeretek, piaci ismeretek) milyen innovációk, tanulási lehetőségek segítségével sikerült megújítani a zöldség-, gyümölcs ágazatot. A Pro Agricultura Carpatika Alapítvány által kidolgozott programok a különféle problémáknak az orvoslására lettek kidolgozva. Az alapítvány munkatársai mezőgazdasági szaktanáccsal látják el az azt igénylő gazdatársadalmat. A „Szakismeret mindenkinek” program keretén belül: …

tovább olvasom

Tanulás a festés által

A bejegyzés készült: 2019-07-23

Újabb hazai jó gyakorlatot mutatunk be. Projektünk egyik kiemelt célja volt, hogy a bevont partnerek közreműködésével olyan módszereket, eljárásokat és jó gyakorlatokat tárjunk fel, tanulmányozzunk és rendszerezzünk, amelyek a felnőttképzés, a felnőtt tanulás társadalmi felzárkózást elősegítő szerepét illusztrálják. Az élményfestők egy lassú születésű szervezet és eredetileg nem is azzal a tevékenyéggel kezdtek foglalkozni, amivel most a legnépszerűbbek. A szervezet fő célja tulajdonképpen az alkotás élménye, a közösségek teremtése, kovácsolása. Tevékenységei közül a falfestés a legjelentősebb, amely során különböző intézményekbe mennek …

tovább olvasom

Jó gyakorlat itthonról

A bejegyzés készült: 2019-07-16

Egy határokon is átívelő gyakorlatot mutatunk be. Ebben a hónapban az Erdélyi és magyarországi kultúraközvetítő szakemberek tapasztalatszerző cserelátogatása című gyakorlatot mutatjuk be röviden. A jó gyakorlat közvetlenül hozzájárul egyes magyarországi és erdélyi magyar közösségek közösségi és identitás fejlődéséhez. A tanulási program által közvetített tartalmak fontosak lehetnek az egységes Kárpát-medencei kulturális tér kialakításában. A kultúraközvetítés hatékonyságának növelése által egyszerre szolgálja a helyi közösségek erősödését és a magyar identitás fejlődését. A módszer alapvetően az egymástól tanulásra épül, a program elsősorban a kulturális …

tovább olvasom

Hónapindító értekezlet

A bejegyzés készült: 2019-07-09

Értékeltük a tanulmányutakat. Július 2-án ismét hónapindító megbeszélésen értékeltük az elmúlt időszak eredményeit, tanulságait. A Nullpont Kulturális Egyesület csapata a „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázathoz kapcsolódó 2019. évi szakmai tanulmányutak eredményeit tekintették át. Április 13-án partnereinket és szakmabeli kollégáinkat köszönthettünk Debrecenben, akik több előadást, jó gyakorlatot is meghallgathattak a projektünkhöz kapcsolódóan, emellett a Nagyerdő és Debrecen belvárosában található nevezetességeket is megismerhették. Április 30-án Budapestre szervezetük az év második tanulmányútját, ahol három fontos helyszínre látogattunk: a Nemzetstratégiai Kutatóintézetbe, …

tovább olvasom

Felnőttképzés Szlovákiában

A bejegyzés készült: 2019-06-20

Szlovákiában is sikerült jó gyakorlatokat feltárni! A felnőttképzés, tanulás és társadalmi felzárkózást elősegítő programok segítségével eljárásokat, módszereket is megismerhettünk Szlovákia különböző pontjairól. A tanulmányok közül az egyik a Nagykapos és Vidéke Társulás kiváló felnőttképzési jó gyakorlatát mutatja be. A szervezet felnőttképzési tevékenységeinek partneri együttműködéseiről, eredményeiről és az elkészített módszertanok és tananyagok sikereiről is olvashatunk. Az eset kiválóan szemlélteti az esélyegyenlőség és a társadalmi befogadás előmozdítása érekében tett erőfeszítéseit a szervezetnek. Emellett további céljuk a munkaerő-piaci igények kielégítése, a humánerőforrás minőségének …

tovább olvasom

A mozgás összeköt – Székelyudvarhelyen

A bejegyzés készült: 2019-06-14

Jó gyakorlatot mutatunk be a romániai partnereinknek köszönhetően. A projektünk keretében vállaltuk, hogy jó gyakorlatokat mutatunk be hazai és nemzetközi tapasztalatokra alapozva. A felnőttkori tanulás témájában romániai partnereinknek köszönhetően kiváló példákat sikerült gyűjtenünk. A Székelyudvarhelyi „Feel Good” Sportegyesület esete a sport kohéziós szerepére világít rá, és arra, hogy miként épül mellé a hasonló irányultságú szervezetek hálózata. A Feel Good Sportegyesület 2012 óta működő amatőr kezdeményezés, melynek 75 aktív tagja van. A tagságot sokszínűség jellemzi, a térség lakói közül gyermekkorúak, felnőttek …

tovább olvasom

Hónapindító értekezlet

A bejegyzés készült: 2019-06-07

Tartalmas féléven vagyunk túl. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” című pályázatunk kapcsán már megszokott, hogy minden hónap első keddjén találkozik a projektcsapatunk. A júniusi értekezleten elsősorban az elmúlt 5 hónap munkáját és eredményeit értékeltük. Szabó József projektmenedzser és Takács-Miklósi Márta szakmai vezető a sikeres műhelymunkákról és a csapat teljesítményéről tartott beszámolót. Kiemelték, hogy a szolnoki, lakiteleki és egri műhelymunkák eredményei nagyon előremutatóak és a tervezési előkészületeket is sikerült átbeszélni a partnerekkel az őszi műhelymunkákhoz …

tovább olvasom

Jelentkezés a Kiss Árpád Emlékkonferenciára

A bejegyzés készült: 2019-06-04

Újabb konferencia lehetőség. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” című pályázatunk kapcsán projektpartnereink számára lehetőséget biztosítunk, hogy részt vegyenek a szeptemberi Kiss Árpád Emlékkonferencián. Az előző konferenciaalkalmakhoz hasonlóan ezen a konferencián is biztosítjuk a díjmentes részvételt a magyarországi, felvidéki, kárpátaljai és erdélyi kollégáink számára. A konferencia 2019-ben szeptember 20-21-én kerül megrendezésre a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága, a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézete és a Magyar Pedagógiai Társaság társszervezésében. A konferencia idén az „Interdiszciplináris …

tovább olvasom

Learning in adulthood

A bejegyzés készült: 2019-05-31

Megjelent a jó gyakorlatok kötet angolul! A „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” című projekt keretében egyik fő vállalásunk volt, hogy a hazai és nemzetközi tapasztalatokra alapozva jó gyakorlatokat próbálunk meg feltárni és összegyűjteni a felnőttkori tanulás témájában. Négy országból összesen 20 angol nyelvű jó gyakorlatot szerkesztettünk a kötetbe. Magyarországról 14 gyakorlatot, Romániából 3 esetet, Szlovákiából 2 esetet és Ukrajnából pedig 1 jó gyakorlatot. Örülünk, hogy az ISBN számmal ellátott kötet angol nyelven elérhetővé vált honlapunkon és a Magyar …

tovább olvasom

Tanulás felnőttkorban

A bejegyzés készült: 2019-05-30

Megjelent a jó gyakorlatok kötet magyarul! A „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” című projekt keretében egyik fő vállalásunk volt, hogy a hazai és nemzetközi tapasztalatokra alapozva jó gyakorlatokat próbálunk meg feltárni és összegyűjteni a felnőttkori tanulás témájában. Négy országból összesen 34 gyakorlatot sikerült összegyűjtenünk, a célként kitűzött 20 gyakorlat helyett. Magyarországról 17 gyakorlatot, Romániából 9 esetet, Szlovákiából és Ukrajnából pedig 4-4 jó gyakorlatot. Örülünk, hogy az ISBN számmal ellátott kötet magyar nyelven elérhetővé vált honlapunkon és a Magyar …

tovább olvasom

Egri találkozó

A bejegyzés készült: 2019-05-28

Harmadik műhelymunkánkat tartottuk. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” című pályázatunkhoz kapcsolódóan május 22-23. között szerveztünk műhelymunkát partnereinkkel közösen Egerben. A kétnapos találkozón több téma is napirendre került. Takács-Miklósi Márta szakmai vezető és Szabó József projektmenedzser foglalta össze az elmúlt hónap eseményeit, értékelték a lakiteleki műhelymunka eredményeit. A résztvevők képes élménybeszámolót láthattak az áprilisi debreceni és budapesti tanulmányutakról. A műhelymunkán ismét közös brainstormingot tartottak az őszi tanulási fesztivál előkészítése kapcsán. Emellett a kutatási zárójelentés eredményeiről …

tovább olvasom

HuCER 2019

A bejegyzés készült: 2019-05-27

Sikerrel szerepeltünk ismét! A Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesületének célja hazai és nemzetközi tudományos hálózatokban való szakmai részvétel, hazai és nemzetközi neveléstudományi kutatások folytatása, támogatása, illetve fórum biztosítása a neveléstudományok művelőinek. Május 23- 24. között közel 300 nevelés- és oktatáskutató osztotta meg egymással legfrissebb kutatási eredményeit 40 szekcióban. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok című projekt résztvevői a konferencia keretében arra vállalkoztak, hogy bemutassák eddigi eredményeiket annak kapcsán, hogy milyen szerepe van a tanulásnak, a …

tovább olvasom

Konferenciára és műhelymunkára készülünk

A bejegyzés készült: 2019-05-16

Tartalmas lesz a május hónapunk. Május nemcsak az időközi szakmai beszámoló miatt fontos számunkra. Két újabb eseményre is készülünk május 22-24. között. Először az Eszterházy Károly Egyetemen találkozunk május 22-23. között, az év harmadik műhelymunkára érkeznek a projektteam tagjai és a projektpartnerek. A mostani találkozó témái között fog szerepelni: a kutatási zárójelentés áttekintése, tanulmányutak, HuCER 2019 konferencia, Tanulási Fesztivál 2019, Kiss Árpád Konferencia és a kisfilmek ütemezése, emellett a közelgő feladatokról is egyeztetünk a műhelymunkán. A Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók …

tovább olvasom

Időközi szakmai beszámoló

A bejegyzés készült: 2019-05-06

Májusban ismét összegzünk. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” című pályázatunkhoz kapcsolódóan a harmadik időközi szakmai teljesítéséhez szükséges tevékenységek megvalósításának beszámolóján dolgozunk. A szakmai tervben rögzítetteknek megfelelően haladtunk, a kötelező és önként vállalt tevékenységeinket, amelyeket a harmadik félévre terveztünk folyamatosan végeztük. Valamint a következő félévre vonatkozó tevékenységeket (pl. konferenciarészvétel, tanulmányutak, műhelymunkák, Tanulási Fesztivál, módszertani szakmai összegzés) is elkezdtük előkészíteni. Az elmúlt félévben a kötelezően megvalósítandó tevékenységek között a jó gyakorlatokhoz kapcsolódóan megtörtént az angol és …

tovább olvasom

Budapesti tanulmányút

A bejegyzés készült: 2019-05-03

Élmények és tapasztalok második tanulmányutunkon. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében Budapestre szervezetük az év második tanulmányútját április 30-án. A tanulmányút három fontos helyszínt érintett. A Nemzetstratégiai Kutatóintézetbe a kutatásról és a hálózatépítésről kaphattunk információkat. A legfrissebb, kárpát-medencei ifjúság tanulmányok és eredmények mellett a fejlesztési részleg jövőbeli terveit is bemutatták. A budapesti Akvárium Klubban hallgathatták meg a partnereink és szakmabeli kollégák a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. sajtófőnökének Vető Viktóriának a rendezvényszervezéssel, kapcsolatos …

tovább olvasom

Műhelymunka Lakitelken

A bejegyzés készült: 2019-04-22

Az év második találkozójára is sor került. Lakitelken szerveztük április 17-18. között az év második műhelymunkáját. A találkozón az Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” című pályázatunkhoz kapcsolódóan Takács-Miklósi Márta szakmai vezető foglalta össze az elmúlt hónap eseményeit, közösen értékeltük a szolnoki műhelymunka eredményeit. Bemutatásra került a jó gyakorlatok magyar és angol nyelvű kötet. A résztvevők pozitívan értékelték a kötet készülésének fázisait, remek csapat dolgozott a szerkesztésen. Május 23-24. között az egri Eszterházy Károly Egyetemen …

tovább olvasom

Debreceni tanulmányút

A bejegyzés készült: 2019-04-15

Sikeres tanulmányutat szerveztünk. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében a Debreceni Egyetemen köszöntöttük április 13-án az idei évben első tanulmányutunkra érkező partnerinket és szakmabeli kollégáinkat. A Debreceni Egyetem bemutatása mellett több szakmai előadással is készültünk. Takács-Miklósi Márta, projektünk szakmai vezetője mutatta be projektünket, eddig elért eredményeinkről is beszámolt. Kató Mária Magdolna, a Kallós Zoltán Alapítvány jó gyakorlatairól tartott előadást, még Barabási Tünde a romániai oktatás helyzetéről beszélt. A résztvevők a Nagyerdő nevezetességei mellett …

tovább olvasom

Sikeres tréningek tavasszal

A bejegyzés készült: 2019-04-09

Önkéntesség és a forrásteremtés témájában szerveztünk tréningeket. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok című projekt keretében 2019-ben is vállaltunk tréningszervezést. A 4 alkalmas tréningen az önkéntesség és a forrásteremtés témájával foglalkoztak a közművelődési, közösségi művelődéssel, felnőttképzéssel foglalkozó vagy ilyen szakterületre készülő szakemberek. A tréning alkalmak témakörei a résztvevők igényeinek előzetes felmérése révén lettek kialakítva. A résztvevők képessé váltak a tréningek által hatékonyan alkalmazni az önkéntes-szervezéshez szükséges kommunikációs és tevékenységi elemeket, az önkéntesség szervezéséhez szükséges módszerek …

tovább olvasom

Ukrajnai jó gyakorlat

A bejegyzés készült: 2019-04-03

Az újraélesztési tanfolyam Kárpátalján. A projektünk egyik kiemelt célja volt, hogy a partnerekkel olyan jó gyakorlatokat tárjunk fel, tanulmányozzunk és rendszerezzünk, amelyek a felnőttképzés, a felnőtt tanulás társadalmi felzárkózást elősegítő szerepét illusztrálják. Cikkünkben a a BLS- CPR- AED alapszintű újraélesztési tanfolyamot mutatjuk be. A partnereink vizsgálták a gyakorlat kapcsán, hogy miként is járul hozzá az emberek egymásnak történő segítségnyújtásához, életmentéséhez, hogyan is jelenik benne az egymástól tanulás, tudásátadás. A program szervezője a Komjáti Benedek Alapítvány, támogatója pedig a Bethlen Gábor …

tovább olvasom

Forrásteremtés tréning

A bejegyzés készült: 2019-03-28

Sikeres tréning márciusban. Második tréningünket szerveztük márciusban a közművelődési, közösségi művelődéssel, felnőttképzéssel foglalkozó vagy ilyen szakterületre készülő szakemberek számára. Március 22-én és 23-án a forrásteremtés témakörében szerveztük tréningünket, melyet most is nagy érdeklődés övezett. Célunk volt a forrásteremtés, adományszervezés elméleti és gyakorlati ismereteinek megismertetése, forrásteremtés módszereihez köthető elméleti és gyakorlati ismeretek átadása, a résztvevők alkalmassá tétele forrásteremtő tevékenységek végzésére. A résztvevők megismerték a gazdaságszervezés törvényszerűségeit, a kultúra mikro- és mezotereit, ezáltal alkalmassá váltak fejlesztési stratégiák kidolgozására. A résztvevők a megszerzett …

tovább olvasom

Jó gyakorlat Szolnokon

A bejegyzés készült: 2019-03-22

Megismerkedtünk a Műszaki Szakképzési Centrummal. A Szolnoki Műszaki Szakképzési Centrum Jász-Nagykun-Szolnok megye legnagyobb középfokú szakképzési intézményeként 12 ágazatban, 39 szakmában biztosít továbbtanulási lehetőséget. Az Iskola 6 tagintézménye 10 telephelyen működik Szolnok, Jászberény és Újszász városokban. Hicsó György, a centrum kancellárja fogadta projekt csapatunkat és partnereinket március 7-én, a műhelymunkát megelőzően. A Centrum központjában is helyet adó SzMSzC Jendrassik György Gépipari Szakgimnáziumában egy érdekes előadáson mesélt nekünk a szakképzési centrumuk tapasztalatairól, innovációs lehetőségeiről és tanulási jó gyakorlatairól kancellár úr. Előadásában kiemelte, …

tovább olvasom

Jó gyakorlat Mezőtúron

A bejegyzés készült: 2019-03-20

Sokszínű felekezeti oktatás. A szolnoki műhelymunkát követően március 8-án délelőtt Mezőtúrra látogatunk. Égerné Tamás Annamária főigazgató fogadta és kalauzolta körbe lelkes kis csapatunkat a Mezőtúri Református Kollégiumban tett látogatásunkkor. Az iskola története kapcsán elmondta, hogy a mezőtúri ősi gimnáziumot 1530-ban Túri Szabó Lukács és Túri Sánta Jakab Wittenbergben tanult diákok, prédikátorok alapították. A Református Gimnázium 1948-ban bekövetkezett államosításig mindig a helyi református egyházközség volt a fenntartója. 1992-ben az országban az elsők között kapta vissza a református egyház a Túri Alma …

tovább olvasom

Kisfilmek készítése

A bejegyzés készült: 2019-03-18

Folynak az előkészületek a forgatásokra. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” című pályázatunkhoz kapcsolódóan vállaltuk, hogy a részt vevő országokról egy-egy kisfilmet készítünk. A tanulási példákat és jó gyakorlatokat országonként bemutató kisfilmek tervezéséről és a forgatás előkészítéséről is egyeztettek a résztvevők a szolnoki műhelymunka keretében. Körvonalazódnak azok az időpontok, amelyeken a forgatóstáb ellátogat az egyes partnerországokba annak érdekében, hogy vágóképeket, interjúkat készítsenek, amelyeket felhasználunk a kisfilmek elkészítéséhez. A tavasz folyamán készülő filmek címeiben is megegyeztek …

tovább olvasom

Műhelymunka Szolnokon

A bejegyzés készült: 2019-03-12

Az év első találkozójára is sor került. A szolnoki Aba-Novák Agóra Kulturális Központban találkoztak 2019-ben elsőként a projekt résztvevői. Március 7-8. között több témát is megvitatott a partnerekkel a Nullpont Kulturális Egyesület projekteam csapata. A műhelymunkán röviden értékelték az elmúlt évben zajlott munkákat, bemutatták a legfrissebb eredményeket, előkészítették a következő áprilisi találkozót. Külön is egyeztettek a partnerekkel a projektgazdák, arról hogy Egerben, az Eszterházy Károly Egyetemen tartandó HuCER 2019 konferencia több előadással is készülnek a projekt résztvevői. A kétnapos műhelymunkán …

tovább olvasom

Önkéntesség tréning

A bejegyzés készült: 2019-03-07

Remek hangulatban telt az első tréning. Az idei év első tréningjét a közművelődési, közösségi művelődéssel, felnőttképzéssel foglalkozó vagy ilyen szakterületre készülő szakembereknek tartottuk február 23-án és március 1-én. Az önkéntesség témakörében szervezett tréningen nem titkolt célunk volt a résztvevők ismereteinek bővítése az önkéntesség témakörében, emellett készségek fejlesztése az egyének és közösségek önkéntességének motiválása kapcsán. A tréningmódszer alkalmazása révén saját élményű feldolgozás is célunk volt, valamint mások példáin, esetein keresztül a jó példákból tanulás, adaptációs lehetőségek feltárása. A résztvevők megismerték az …

tovább olvasom

Jó gyakorlatok Ukrajnából

A bejegyzés készült: 2019-03-05

4 kárpátaljai jó gyakorlatot mutatunk be. A projektünk egyik kiemelt célja volt, hogy a partnerekkel olyan jó gyakorlatokat tárjunk fel, tanulmányozzunk és rendszerezzünk, amelyek a felnőttképzés, a felnőtt tanulás társadalmi felzárkózást elősegítő szerepét illusztrálják. A 4 ukrajnai jó gyakorlat remekül mutatja be az informális és nonformális tanulási lehetőséget. Ukrajnában a mezőgazdaság fejlesztése kulcsfontosságú kérdés. A Mezőgazdaság és felnőttképzés Kárpátalján: „Szakismeret mindenkinek” és „Élő innováció” programok című jó eset, azt a gyakorlatot mutatja be, hogy a családi gazdaságok hanyatlásával (szakismeretek, piaci …

tovább olvasom

Készülünk a márciusra!

A bejegyzés készült: 2019-02-26

Ismét találkozunk partnereinkkel. 2019-ben első alkalommal indulunk útnak, hogy Szolnokon találkozzunk ismét egy műhelymunka keretében projekt partnereinkkel. A találkozó helyszíne ezúttal a szolnoki Aba-Novák Agóra Kulturális Központ, ahol a műhelymunka mellett jó gyakorlatok megismerésére is megpróbálunk majd időt fordítani. Az Agóra Kulturális Központ felfedezése mellett terveink szerint a műhelymunkát követően Mezőtúrra is ellátogatunk, ahol a Mezőtúri Református Kollégiumot tekintjük meg. A szolnoki találkozó legfontosabb témája a jó gyakorlatokból készülő angol és magyar nyelvű kötetünk megvitatása és véglegesítése lesz, emellett a …

tovább olvasom

Jó gyakorlatok Szlovákiából

A bejegyzés készült: 2019-02-22

4 hazai jó gyakorlatot mutatunk be. Szlovákiában is sikerült jó gyakorlatokat feltárni! A felnőttképzés, tanulás és társadalmi felzárkózást elősegítő programok segítségével eljárásokat, módszereket is megismerhettünk Szlovákia különböző pontjairól. A tanulmányok közül az egyik a Nagykapos és Vidéke Társulás egyik kiváló felnőttképzési jó gyakorlatát mutatja be. A szervezet felnőttképzési tevékenységeinek partneri együttműködéseiről, eredményeiről és az elkészített módszertanok és tananyagok sikereiről is olvashatunk. A sport mint nevelő és közösségépítő eszköz című eset, a nagykaposi Magyar Közösségi Házban zajló sporthoz kapcsolódó rendezvények eredményeiről …

tovább olvasom

Hazai jó gyakorlatok

A bejegyzés készült: 2019-02-19

17 hazai jó gyakorlatot mutatunk be. A „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” című pályázatunk keretében vállaltuk, hogy jó gyakorlatokat mutatunk be hazai tapasztalatokra alapozva. A projektünk egyik kiemelt célja volt, hogy a bevont partnerek közreműködésével olyan módszereket, eljárásokat és jó gyakorlatokat tárjunk fel, tanulmányozzunk és rendszerezzünk, amelyek a felnőttképzés, a felnőtt tanulás társadalmi felzárkózást elősegítő szerepét illusztrálják. Számba vettük azokat az eljárásokat, módszereket, amelyek általánosan, az egyes földrajzi területektől függetlenül használhatók. Az egész életen át tartó tanulásra fókuszáló …

tovább olvasom

Tréningekre készülünk

A bejegyzés készült: 2019-02-14

Hamarosan indulnak a tavaszi tréningek. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok című projekt keretében több tréninget is szervezünk 2019-ben. Tavasszal a közművelődési, közösségi művelődéssel, felnőttképzéssel foglalkozó vagy ilyen szakterületre készülő szakemberek számára tartunk fejlesztést. A 4 alkalmas tréning az önkéntesség és a forrásteremtés témájával fog foglalkozni. A tréningek nem titkolt célja, hogy a résztvevők ismeretit bővítsük és készségeiket fejlesszük. A két témát a résztvevői igények felmérése alapján választottuk. A két állandó tréner mellett két külföldi …

tovább olvasom

Hónap feladatai

A bejegyzés készült: 2019-02-12

Február hónapot is értekezlettel kezdtük. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” című pályázatunkhoz kapcsolódóan az év második hónapját is megbeszéléssel kezdtük. Február 5-én elsősorban a márciusi műhelymunka előkészítéséről és a készülő angol és magyar nyelvű jó gyakorlatok kötetről tartottunk megbeszélést. Márciusban ismét műhelymunkát szervezünk Szolnokon, ahol először adódik ebben az évben lehetőségünk találkozni a projekt partnereinkkel személyesen is.Bízunk benne, hogy ismét sikeres műhelymunkát tarthatunk és a következő félév legfontosabb teendőit is átbeszélhetjük közösen.A februári megbeszélésünk …

tovább olvasom

Jó gyakorlatok Romániából

A bejegyzés készült: 2019-01-30

9 jó gyakorlatot mutatunk be a romániai partnereinknek köszönhetően. Projektünk keretében vállaltuk, hogy jó gyakorlatokat mutatunk be hazai és nemzetközi tapasztalatokra alapozva. A felnőttkori tanulás témájában romániai partnereinknek köszönhetően nagy jó példákat sikerült gyűjtenünk. A gyakorlatokban a formális, informális és nonformális tanulás mellett sok-sok olyan eset is bemutatásra kerül konkrét példákon keresztül, melyek egy település vagy térség életét nagyban meghatározzák. A jó gyakorlatokban a szervezetek közötti tanulás, a hálózatépítés hasznossága és ennek tovagyűrűző hatása a szervezetek tagjaira is szembetűnő. Látható, …

tovább olvasom

Jó gyakorlatok feltárása

A bejegyzés készült: 2019-01-16

Túlteljesítettük vállalásainkat! A „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” című projekt keretében egyik fő vállalásunk volt, hogy a hazai és nemzetközi tapasztalatokra alapozva megpróbálunk jó gyakorlatokat feltárni és összegyűjteni a felnőttkori tanulás témájában. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hiszen előzetes terveinket és vállalásainkat túlszárnyalva négy országból összesen 34 gyakorlatot sikerült összegyűjtenünk, a célként kitűzött 20 gyakorlat helyett. Magyarországról 17 gyakorlatot, Romániából 9 esetet, Szlovákiából és Ukrajnából pedig 4-4 jó gyakorlatot gyűjtöttünk össze. Örülünk annak, hogy a jó gyakorlatok nemcsak honlapunkon lesznek …

tovább olvasom

Évindító értekezlet

A bejegyzés készült: 2019-01-11

Lendülettel és sok energiával kezdjük az évet! 2019-ben is remek csapat segíti majd az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” című pályázatunkat. Évindító értekezleten találkozott az újévben először projekt csapatunk. Január 8-án az év fontosabb eseményeit és azok időpontjait véglegesítettük, emellett a kutatásaink helyzetének értékelése is megtörtént a szakmai koordinátorunk által. Márciusban ismét műhelymunkát szervezünk, bízunk benne, hogy most is sikeres partnertalálkozón vehetnek részt a projekthez kapcsolódó kollégák, illetve a szakmai tanulmányút keretében újabb szakemberek csatlakoznak …

tovább olvasom

Ismerd meg debreceni partnerünket!

A bejegyzés készült: 2019-01-03

Folytatjuk partnereink bemutatását. A Doktoranduszok Kiss Árpád Közhasznú Egyesülete 2004 óta működő debreceni közhasznú egyesület, amelynek tagjait a Debreceni Egyetem oktatói, doktorandusz hallgatói és a Debreceni Egyetemhez kötődő oktatási, felnőttoktatási és kutatási szakemberek alkotják. Az egyesület kiemelt céljaként a tudományos közéletben való folyamatos megjelenés érdekében tagjai révén számos hazai és nemzetközi tudományos kutatásba kapcsolódik be, közreműködik tudományos kiadványok kiadásában, szakmai konferenciák szervezésében. Az oktatási élethez kapcsolódóan évente 1-2 tudományos konferencia szervezését/társszervezését végezi önkéntesei, elsődlegesen a doktoranduszok segítségével. Az utóbbi évek …

tovább olvasom

Sikeres évet zártunk!

A bejegyzés készült: 2018-12-26

Remek csapatban dolgoztunk 2018-ban. Kiváló projekt csapat és remek partnerek és kollégák segítették idén mind szakmailag, mind emberileg az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” című pályázatunk. A projekt első éven túl vagyunk, így az értékelő megbeszélés sem maradhatott el. Márkus Edina, a projekt menedzsere a közös összefogást, a közös célokért való küzdést emelte ki elsősorban. Takács-Miklósi Márta szakmai vezető pedig az elért eredmények kapcsán kifejezte elismerését és a Nullpont Kulturális Egyesület projekt team csapatával közösen …

tovább olvasom

Tanulmányutakon 2018-ban!

A bejegyzés készült: 2018-12-13

4 alkalommal vágtunk neki a felfedezésnek. Izgalmas tanulmányutakon vettek részt a Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok című projekt keretében partnereink, kollégáink, szakemberekkel közösen a 2018. évben. Célunk volt elsősorban újabb jó gyakorlatok megismerése. Április 7-én, a Sárospataki Református Kollégiumot látogattuk meg. A kollégiumi ismeretterjesztő sétánkat követően az intézmény tudományos gyűjteményét is megtekintettük. Július végén Pénzesgyőrbe látogattunk a Pangea Kulturális és Környezetvédelmi Egyesület Breuer László Oktatóközpont és Erdei Iskolába. A tanulmányút résztvevői megismerhették az egyesület kialakulásának történetét, …

tovább olvasom

Helyzetjelentés a projektről

A bejegyzés készült: 2018-11-29

Értékeltünk és terveztünk! Az év végéhez közeledve rendhagyó megbeszélést tartottuk a Nullpont Kulturális Egyesület projekt team csapatával. A „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” című pályázathoz kapcsolódóan a 2018. évi eredményeinket értékeltük és mini prezentációk és képes összefoglalók segítségével pedig a megörökített élményeinket is áttekintettük. Nagy várakozásokkal indult a projekt és büszkén elmondhatjuk, hogy sikerrel vettük az akadályokat. Rengeteg szakmai kapcsolatot sikerült kialakítanunk, ezek közül elsősorban a nemzetközi kapcsolatok jelentőségét vitattuk meg a helyzetértékelő megbeszélésen. A résztvevők egyöntetűen kiemelték …

tovább olvasom

Hónapindító értekezlet

A bejegyzés készült: 2018-11-08

Túl vagyunk a második mérföldkőn. Novemberben ismét hónapindító megbeszélésen értékeltük az elmúlt időszak eredményeit, tanulságait. A Nullpont Kulturális Egyesület sikeresen elkészítette az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázathoz kapcsolódó újabb szakmai és pénzügyi beszámolóját. A novemberi találkozónkon elsősorban a megállapodások és újabb nemzetközi szakmai együttműködések eredményeit vitattuk meg. Áttekintettük a sikeres műhelymunkákat (pl. Debrecen, Veszprém, Eger), de felidéztük, hogy mennyi élménnyel és tapasztalattal is gazdagodtunk szakmai tanulmányutjainkon (Pápa-Pénzesgyőr, Gyula-Doboz, Egerszalók). A megbeszélés végén a jelenlévők …

tovább olvasom

Siker a kérdőíves kutatásban

A bejegyzés készült: 2018-11-05

Több mint 500 kérdőívet gyűjtöttünk 4 országban! Újabb szakmai sikerekről számolhatunk be az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében. A szakmai tervben rögzítetteknek megfelelően haladtunk, a kötelező és önként vállalt tevékenységeinket teljesítettük. Október végig több mint 20 jó gyakorlatot gyűjtöttünk össze, emellett több országban készítettünk felnőttkori tanulással kapcsolatos interjúkat. A legbüszkébbek a négy országban folytatott kérdőíves vizsgálatunkra vagyunk. Több mint 500 kérdőívet gyűjtöttünk 4 országban. A beérkezett kérdőívek feldolgozása folyamatos, de az eredmények menüpontban …

tovább olvasom

Újabb mérföldkő következik

A bejegyzés készült: 2018-10-31

Októberben elérkezik a második mérföldkő. A Nullpont Kulturális Egyesületnek október 31-ig kell az irányhatóság felé elkészíteni az második szakmai és pénzügyi beszámolóját. Az újabb mérföldkő szakmai teljesítéséhez szükséges megállapodásokat megkötöttük, a szakmai tervben rögzítetteknek megfelelően haladtunk, a kötelező és önként vállalt tevékenységeinket, amelyeket a második félévre terveztünk folyamatosan végeztük. A nemzetköz hálózatépítés tovább fejlődött. Kötelezően megvalósítandó tevékenységek között megtartottuk sikeresen a vállalt műhelymunkákat (Debrecen, Veszprém, Debrecen, Eger) és a tanulmányutakat (Pápa-Pénzesgyőr, Gyula-Doboz, Egerszalók). Folyamatosan beszámoltunk ezekről a honlapunkon, így az …

tovább olvasom

Műhelymunkák eredményei

A bejegyzés készült: 2018-10-30

6 alkalommal találkoztunk idén. Sárospatakon, Veszprémben, Egerben és Debrecenben három alkalommal is tartottuk az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázathoz kapcsolódó műhelymunkákat. A projekt team csapata a partnerekkel közösen sok eredményt ért el, nagy utat tettek meg a projektben vállalt szakmai feladatok elvégzésében.Az első műhelymunkánkon februárban még az ismerkedés és a projekt szakmai tevékenységének áttekintése volt az elsődleges feladata. A közös összefogást, gondolkodást és a tapasztalatcserét tűzték ki célul a résztvevők. A második műhelymunka keretében …

tovább olvasom

Egerszalókon jártunk

A bejegyzés készült: 2018-10-29

Újabb tanulmányúton vettünk részt.   Ismét tanulmányútra indultunk október végén, ezúttal Egerszalókra látogattunk. Csapatunk az egerszalóki Faluházát ismerhette meg elsőként, mely Integrált Közösségi Szolgáltatói térként is működik. A Faluház, egy komplex feladatellátást szolgáló, az emberek találkozását biztosító „közösségi térszerkezet”. Fő profilja a kultúraközvetítés, amelyben hangsúlyos az oktatás-képzés által megvalósuló önművelés, a művészeti és tudományos ismeretterjesztés, továbbá a művészeti produkciók létrehozása és bemutatása. Vendéglátóinktól továbbá megismerhettük a helyi alkotó körök –népdalkörök és a nyugdíjasklub mindennapjait. A Faluház mellett Egerszalók nevezetességeivel is …

tovább olvasom

Műhelymunka Egerben

A bejegyzés készült: 2018-10-28

Értékeltünk és előretekintettünk ismét.   Október hónap igen tartalmasan telt a projektünk partnereinek és résztvevőinek is egyaránt.  A hónap elején Tanulási Fesztivált és műhelymunkát tartottunk Debrecenben, majd a hónap végén ismét tanulmányútra indultunk, melyet egy egri műhelymunka követett. Október végi műhelymunkánk legfontosabb témája volt a kutatásaink helyzetének értékelése, melyet Márkus Edina, projektünk menedzsere tartott. Elmondta, hogy kutatási kérdőíveink elkészültek, több mint 500 db kérdőív felvétele történt meg. Az adatbázisba rögzítés és a kérdőívek ellenőrzését követően országonként egy-egy résztanulmányt készítenek a …

tovább olvasom

Tanulási Fesztivál

A bejegyzés készült: 2018-10-10

Siker a Debreceni Egyetemen. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében vállaltuk, hogy népszerűsítjük az egész életen át tartó tanulást. Tanulási fesztivált szerveztünk október 3-án, Debrecenben, az egyetem Főépületének Díszudvarán. Az eseményen oktatási célú határon túli magyar szervezetekkel közösen próbáltuk bemutatni az érdeklődőknek, hogy minden életkorban érdemes tanulni, akár rendhagyó módon is lehet ismerkedni a határon inneni és túli oktatási területekkel, jó gyakorlatokkal. Az eseményen több száz érdeklődő ismerkedhetett meg az erdélyi, felvidéki, kárpátaljai …

tovább olvasom

Debrecenben találkoztunk

A bejegyzés készült: 2018-10-05

Ötödik alkalommal szerveztünk műhelymunkát.   A műhelymunkán Takács-Miklósi Márta szakmai vezető Márkus Edina projektmenedzserrel közösen értékelte a nyáron elvégzett feladatokat, bemutatták a legfrissebb eredményeket. Értékelték a kérdőíves kutatás adatfelvételét, mely a végéhez közeledik. Idáig közel 500 db kérdőívet sikerült gyűjtenünk, online és papír alapon. Előreláthatóan 500 fő feletti lesz a lekérdezésünk, hiszen októberben még folyamatosan dolgoznak az adatfelvételen a kollégák. Az értékelés és elemzés novemberben várható. A két napos műhelymunka legfontosabb témája a Tanulási Fesztivál volt, melynek kapcsán egyesületünk képviselői …

tovább olvasom

Dobozon jártunk

A bejegyzés készült: 2018-09-19

Szeptemberben Dobozra is ellátogattunk.   Őszi tanulmányútjaink között a dobozi Közösségi Ház és Könyvtár Széchy Tamás Alkotóházának felfedezése is szerepelt programjaink között. Hídvégi Julianna igazgató segítségével ismerhettük meg a helyi jó gyakorlatokat, sőt testközelből is kaphattunk ízelítőt az itt folyó szakmai munkáról. Szeptember 14-én gyulai utunkat követően a dobozi kollégák elsőként szervezetüket mutatták be számunkra. Az Alkotóház névadójának történetét is megismerhettük. Széchy Tamás a sporttörténelembe úszópápaként írta be magát, hiszen minden idők egyik legeredményesebb magyar edzőjeként tartják számon. 2012 októberében, …

tovább olvasom

Gyulán jártunk

A bejegyzés készült: 2018-09-17

Ismét tanulmányútra mentünk.   Idén már harmadik alkalommal kerekedtünk fel, hogy szakemberekkel közösen ismerjünk meg újabb helyeket és jó gyakorlatokat. Szeptember 13-án Gyulára látogatunk. Az esti órákban Almásy-Kastély Látogatóközpontját tekintettük meg egy éjszakai tárlatvezetéssel egybekötve. megismerhettük a kastély történetét, kiállításait és a helyszín sokrétű kihasználtságát. Szeptember 14-én az Erkel Ferenc Művelődési Központ és a gyulai vár megtekintése és a helyi szakemberekkel való közös találkozás igazán maradandó élmény maradt a 23 fős csapatunk számára. A Művelődési Központ az  Erkel Ferenc Kulturális …

tovább olvasom

Tartalmas őszünk lesz

A bejegyzés készült: 2018-09-07

Ősszel rengeteg program vár ránk.   Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében szeptember-október hónapban ismét sok feladat van előttünk. Szokásos projektindító megbeszéléssel kezdte a hónapot a Nullpont Kulturális Egyesület projekt team csapata. A nyár értékelése mellett a közelegő tanulmányutak, műhelymunkák és az ősz számunkra legfontosabb feladata a Tanulási Fesztivál szervezése szerepelt a megbeszélés témái között. Takács-Miklósi Márta, a projekt szakmai vezetője a gyulai, dobozi és egerszalóki tanulmányutak tervezetét vázolta fel. Márkus Edina, a …

tovább olvasom

Tartalmas nyarunk volt

A bejegyzés készült: 2018-08-27

Közeledik a nyár vége, de feladatokból nincs hiány!   Augusztus végén egy hónapzáró találkozón értékeltük az elvégzett feladatokat. Az első mérföldkő után számtalan feladatok vállaltunk, melyek teljesítésében jól halad csapatunk. Júniusban műhelymunkát tartottunk Debrecenben, ahol a kutatásaink helyzetértékelése mellett az őszi Tanulási Fesztiválunkra is készültünk egy brainstorming keretében. Júliusban találkoztunk újra partnereinkkel Veszprémben, majd tanulmányutat is szerveztünk Pápára és Pénzesgyőrbe, ahol szakemberekkel közösen ismerhettük és tekinthettük meg a Pangea Kulturális és Környezetvédelmi Egyesület Breuer László Oktatóközpont és Erdei Iskoláját, majd …

tovább olvasom

Tanulási Fesztiválra készülünk

A bejegyzés készült: 2018-08-16

Októberben nagy dobásra készülünk.   Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében vállaltuk, hogy október elején egy különleges programmal népszerűsítjük az egész életen át tartó tanulást oktatási célú határon túli magyar szervezetek bevonásával. Október 3-án, a Debreceni Egyetem Főépületének Díszudvarán Tanulási Fesztivált szervezünk, melyen azt próbáljuk bemutatni, hogy minden életkorban érdemes tanulni, akár rendhagyó módon is lehet ismerkedni a határon inneni és túli oktatási területekkel, jó gyakorlatokkal. Az erdélyi, felvidék, kárpátaljai, illetve szervezetünk bemutatkozása …

tovább olvasom

Hónapindító értekezlet

A bejegyzés készült: 2018-08-08

A nyár utolsó hónapja is tartogat számunkra feladatokat.   Nagy erőkkel készülünk az őszi Tanulási Fesztiválra, sorra érkeznek a kitöltött kérdőívek, gyűlnek a jó gyakorlatok. Bőven van tennivalónk augusztusban is, ezért az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében ismét közösen indítottuk csapatukkal a hónapot. Szokásosan a projekt team vezetői értékelték elsőként a veszprémi műhelymunkát, melyen sokat léptünk előre a kutatásunkban. Külföldi partnereink remekül haladnak a kérdőívfelvétellel. Márkus Edina, a projekt menedzsere bizakodását fejezte ki …

tovább olvasom

Újabb eredmények honlapunkon

A bejegyzés készült: 2018-08-06

Folyamatosan frissülünk.   Augusztus hónapban nem csak a tervezési folyamatokkal haladtunk sokat.  Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében vállaltuk egy projekt honlap fejlesztését, ahol folyamatosan hírt adunk nemcsak a napi történésekről, de beszámolunk az elért eredményeinkről. Sőt műhelymunkáinkról is képes beszámolót és prezentációkat is feltöltünk, hogy minden érdeklődő láthassa, hogy milyen ütemben haladunk pályázatunkkal. Az eseményük menüpont alatt a májusi HuCER Konferencia beszámolóját és fotóit is elérhetik. Emellett két debreceni, egy sárospataki és …

tovább olvasom

Múzeumban jártunk Pápán

A bejegyzés készült: 2018-07-30

A pápai múmia titkait is megismerhettük.   Dunántúli tanulmányutunkon Pápára is ellátogattuk július végéhez közeledve. A Pannonia Reformata Múzeumban Halászné Kapcsándi Szilvia múzeumvezető kalauzolt minket körbe. Elsőként egy gyönyörű, késő barokk-copf stílusban épült, puritán templomot csodálhattuk meg. A templom egyben egy modern kiállító terem is, mely a múzeum szerves részét képezi, de vendéglátóinktól megtudtuk, hogy a templomtér eredeti szakrális funkcióját is megtartva, időszakonként istentiszteletek, esküvők megtartására is szolgál, közösségi térként funkcionál. A templomtér és az egykori parókia épületének összekapcsolásával a …

tovább olvasom

Pénzesgyőrbe látogattunk

A bejegyzés készült: 2018-07-27

Második tanulmányutunk is bővelkedett izgalmas programokban.   Július végén Pénzesgyőrbe látogattunk a Pangea Kulturális és Környezetvédelmi Egyesület Breuer László Oktatóközpont és Erdei Iskolába, ahol Wolfné Litter Beáta gondok fogadta a tanulmányút résztvevőit. A helyben készült finom csemegék kóstolása közben a tanulmányút résztvevői megismerhették az egyesület kialakulásának történetét, felépítését, sőt az Erdei iskola mindennapjait is megtekinthették. Az egyesület táborokat szervez, természetbarát oktatóközpontot tart fent és aktív természetvédelmi munkát végez. Kirándulásokat szerveznek belföldön és külföldön, barlangásznak, denevéreket hálóznak, és kutatnak a csúszó-mászók, …

tovább olvasom

Műhelymunka Veszprémben

A bejegyzés készült: 2018-07-26

Dunántúlon találkoztunk a partnereinkkel.   Negyedik műhelymunkánk is bővelkedett tennivalókban. A találkozón Márkus Edina köszöntötte a résztvevőket. Értékelte az elmúlt időszak közös munkáját, bemutatta az eddigi eredményeket. A résztvevők közösen tekintették át a projekt honlapjának az utóbbi hónapokban történt fejlesztéseit. Partnereinkkel a kutatási kérdőívünk lekérdezésének helyzetértékelése is megtörtént. Jó ütemben haladunk, hiszen az adatfelvétel folyamatos. A tervezett 500 db kérdőív felvétele rendben alakul, október végén zárjuk az adatfelvételt. Online és papír alapon is folyik a kutatásunk. A műhelymunka résztvevői az …

tovább olvasom

Hónapindító a projektben

A bejegyzés készült: 2018-07-09

Július hónapban sem maradhatott el hónapindító megbeszélésünk.   Rövid értékelést tartottunk júliusi értekezletünkön. Takács-Miklósi Márta, a projekt szakmai vezetője értékelte a júniusi műhelymunka eredményeit, Márkus Edina, egyesületünk elnöke, a projekt menedzsere pedig a kutatások jelenlegi helyzetét mutatta be. Kiemelte, hogy az eddigi eredményekről folyamatosan olvashatnak az érdeklődők a projekt honlapján is. Az év első felében bőven voltak tennivalóink, hiszen több műhelymunka és tanulmányút áll mögöttünk, de a következő időszak is bővelkedik feladatokban. Júliusban műhelymunkát szervezünk Veszprémben, majd Pénzesgyőrbe és Pápára …

tovább olvasom

Tanulmányutakra készülünk

A bejegyzés készült: 2018-07-01

Idén még 3 tanulmányút vár ránk! Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében több tanulmányutat is tervezünk a projekt első évében. Június végén Debrecenben tartottuk legutóbbi műhelymunkánkat, ahol megvitatásra kerültek a projekt előtt álló tanulmányutak időpontjai és helyszíne is. Júliusban Pénzesgyőrbe és Pápára látogatunk. A Pangea Kulturális és Környezetvédelmi Egyesület munkáját fogjuk megismerni, emellett a Pannonia Reformata Múzeum kiállításaiban is kapunk szakszerű betekintést. Szeptemberben Gyulára utazunk, ahol az Almásy-Kastély Látogatóközpontját, az Erkel Ferenc Művelődési …

tovább olvasom

Második nap Debrecenben

A bejegyzés készült: 2018-06-30

Június 30-án tovább folytattuk a munkát Debrecenben.   Projektünk partnereit közös brainstormingra invitáltuk debreceni műhelymunkánk második napján.  Az őszi „Művelődés hete” – programsorozathoz kapcsolódó felnőttképzési standok kialakítása és a jövőbeli tanulmányutak egyeztetése volt az elsődleges feladatunk. A stand formai és tartalmi felépítése és a koordinátorok kiválasztása mellett meghatározásra kerültek a standok nevei is. 4 stand kialakításában egyeztek meg a projekt résztvevői: Tanulás Felvidéken, Tanulás Kárpátalján, Tanulás Erdélyben, Tanulás Magyarországon. A standok helyszíneként a Debreceni Egyetem Főépületének Díszudvarát választották. A dekorálásért …

tovább olvasom

Műhelymunka Debrecenben

A bejegyzés készült: 2018-06-29

Harmadik alkalommal találkoztunk partnereinkkel.   Javában zajlik a munka az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében. A projekt résztvevői ismét Debrecenben találkoztak, ezúttal az MTA DAB Székházban. Június 29-én, a műhelymunka első napján Márkus Edina projektmenedzser vezetésével a bibliográfiai és szervezeti adatbázisok állása, a jó gyakorlatok adatbázis és az országtanulmányok jelenlegi helyzetének értékelése és készülési folyamata volt az elsődlegesen megvitatandó feladat. A műhelymunka során a résztvevők közösen átnézték a Tanuló közösségek projekt honlapját, javaslatokat tettek …

tovább olvasom

Hónapindító értekezlet

A bejegyzés készült: 2018-06-11

Közösen indítottuk a június hónapot.   Izgalmas nyár áll projekt csapatunk előtt. Június hónapban egyesületünk vezető tagjai szakmai indító megbeszéléssel vezették fel a nyári időszak teendőit. Takács-Miklósi Márta, a projekt szakmai vezetője értékelte az áprilisi tanulmányút és műhelymunka tapasztalatait. Márkus Edina, egyesületünk elnöke az előző hónapok eredményeit ismertette. A résztvevők előtt álló és már lezárt feladatok ismertetése mellett a szakmai együttműködések jelentőségét és a kapcsolati háló erősödését is kiemelték a projekt szakemberei. Sikeresnek értékelték az április hónapban tartott műhelymunkát és …

tovább olvasom

HuCER 2018 Konferencia

A bejegyzés készült: 2018-05-30

Sikerrel mutatkoztunk be az országos konferencián. Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok című projekt résztvevői a konferencia keretében arra vállalkoztak, hogy bemutassák eddigi eredményeiket annak kapcsán, hogy milyen szerepe van a tanulásnak, a felnőttek tanulásának, a közösségi tanulásnak a hátrányok leküzdésében. Társadalmi innováció és közösségi tanulás című szekcióban két, a projektben résztvevő kolléga bemutatta kutatási eredményit. Prof. Dr. Kozma Tamás és Prof. Dr. Forray R. Katalin elnökletével. Kozma Tamás, a Társadalmi innováció és közösségi tanulás …

tovább olvasom

Székesfehérváron jártunk

A bejegyzés készült: 2018-05-28

A HuCER 2018 országos konferencia keretében mutatkoztak be kutató kollégáink. A Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesületének (Hungarian Educational Research Association- HERA) célja hazai és nemzetközi tudományos hálózatokban való szakmai részvétel, hazai és nemzetközi neveléstudományi kutatások folytatása, támogatása, illetve fórum biztosítása a neveléstudományok művelőinek. Az egyesület immár hetedik alkalommal hívta életre éves konferenciáját a HuCER 2018-at, melynek idén a Kodolányi János Főiskola székesfehérvári campusa adott otthont. Május 24- 25. között több mint 200 nevelés- és oktatáskutató osztotta meg egymással legfrissebb kutatási …

tovább olvasom

Mérföldkőhöz érkezünk

A bejegyzés készült: 2018-05-09

Közeledik projektünk első mérföldköve. A Nullpont Kulturális Egyesületnek május 15-ig kell az irányhatóság felé elkészíteni az első szakmai és pénzügyi beszámolóját. Az első mérföldkő szakmai teljesítéséhez szükséges megállapodásokat megkötöttük a partnereinkkel. Ezen túl a szakmai tervben rögzítetteknek megfelelően haladtunk, a kötelező és önként vállalt tevékenységeinket, amelyeket az első félévre terveztünk folyamatosan végeztük. Valamint a következő félévre vonatkozó tevékenységeket is elkezdtük előkészíteni- fogalmazott Márkus Edina, a projekt menedzsere. Kötelezően megvalósítandó tevékenységek között többek között a tanulmányozni kívánt terület, szolgáltatás megismerése nemzetközi …

tovább olvasom

Hónapindító értekezlet

A bejegyzés készült: 2018-05-04

A Nullpont Kulturális Egyesület projekt team csapata közösen indította a május hónapot. Egyesületünk minden hónap első péntekjén tartja szakmai indító megbeszélését. A májusi alkalmon a projekt szakmai vezetője Takács-Miklósi Márta és a projekt menedzsere Márkus Edina értékelte az előző hónapok eredményeit. A résztvevők előtt álló és már lezárt feladatok ismertetése mellett a szakmai együttműködések jelentőségét és a kapcsolati háló erősödését is kiemelték a projekt szakemberei. Sikeresnek értékelték az április hónapban tartott műhelymunkát és tanulmányutat Sárospatakon. Külön megvitatták a május végére …

tovább olvasom

Tudományos gyűjtemény feltérképezése

A bejegyzés készült: 2018-04-19

Cikkünkben a sárospataki tanulmányút második állomásáról számolunk be. Április 7-én, a Sárospataki Református Kollégiumban tett látogatásunkat követően az intézmény tudományos gyűjteményét is megtekintettük. A reformáció során létrejött Kollégium hagyományai határozzák meg a gyűjtemény szellemiségét. A sárospataki tanulmányutunk második állomásán Dienes Dénes, a gyűjtemény vezetője fogadta a kollégium körbejárását követően projektünk résztvevőit. Igazgató úr felvezető előadásában a gyűjtemény történetébe vezette be a hallgatóságot. A Tudományos Gyűjtemények a Tiszáninneni Református Egyházkerület intézménye, a Sárospataki Református Kollégium keretei között működik. A hallgatóság a …

tovább olvasom

Tanulmányúton a sárospataki kollégiumban

A bejegyzés készült: 2018-04-16

Cikkünkben a tanulmányút első állomásáról számolunk be. Izgalmas tanulmányúton vettek részt a Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok című projekt keretében partnereink és kollégáink. Az április 5-6. között tartott műhelymunkát követően április 7-én, a Sárospataki Református Kollégiumot ismerhették meg a résztvevők. Nagy-Baló Csaba, a kollégium vezetője fogadta lelkes csapatunkat. Rövid felvezető előadásában a kollégium múltját, jelenét és jövőjét is bemutatta. A hallgatóság megismerhette az ősi iskola történetét és fejlődését, emellett a mindennapokban is betekintést nyújtott a kollégium …

tovább olvasom

Műhelymunka Sárospatakon

A bejegyzés készült: 2018-04-12

Sikeresen zárták a második műhelymunkát a projekt résztvevői. A sárospataki műhelymunka második napján április 6-án, Kozma Tamás professzor tartott előadást a résztvevőknek. A társadalmi innovációk című előadásában az elméleti megközelítések mellett az innovációkról, innovátorokról és a közösségi tanulásról és annak kutatásáról, eddigi magyarországi eredményeiről is beszámolt kollégáinknak. A közös eszmecserét követően a jó gyakorlatok feltárásának kérdéskörével foglalkoztunk. Szervezetünk a partnerekkel közösen kidolgozott egy olyan szempontsort, amely segítségével jól értelmezhetőek és bemutathatóak a feltárt gyakorlatok. A nap témái között kiemelten foglalkoztak …

tovább olvasom

Második találkozás

A bejegyzés készült: 2018-04-10

Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében találkoztak a projekt résztvevői Sárospatakon. Áprilisban tartotta második műhelymunkáját a Nullpont Kulturális Egyesület partnereivel közösen. Április 5-6. között tartott sárospataki találkozón a projekt résztvevői a februári találkozó óta eltelt időszak eredményeit ismertették és beszámoltak be a kutatások jelenlegi állásáról. A műhelymunka keretében az országtanulmányok készületi fázisait is megbeszélték a partnerszervezetek, emellett a nemzetközi hálózatépítés is elindult. A partnereink közreműködésével 100 tételes szervezeti adatbázis készül, a területen aktív …

tovább olvasom

Ismerd meg székelyudvarhelyi partnerünket!

A bejegyzés készült: 2018-03-28

Folytatjuk tovább partnereink bemutatását. Most a székelyudvarhelyi partnerszervezetünk munkájába nyerhetnek bepillantást.   Sylvester Dénes Egyesület 2012. március 8. óta működik. Fő célkitűzése a Székelyudvarhelyen folyó egyetemi oktatás támogatása, ami azért is kulcsfontosságú, mert Székelyudvarhelynek – a székelyföldi városok közül egyedülállóan – igen régi felsőoktatási hagyományai vannak.  Az Egyesület a Babes-Bolyai Tudományegyetem hallgatói számára biztosít fórumot tudományos eredményeik közzétételére, azok megvitatásának színteret adó tudományos konferenciák, előadások, valamint más tudományos rendezvények szervezésére, lebonyolítására. További céljai között szerepel különböző oktatási és művelődési kutatási …

tovább olvasom

Ismerd meg beregszászi partnerünket!

A bejegyzés készült: 2018-03-14

Márciusban is folytatjuk tovább partnereink bemutatását. Most a beregszászi kollégák munkájába nyerhetnek bepillantást.   A Kárpátaljai Pedagógus Továbbképzési Intézet profilja elsősorban a felnőttképzés egy speciális területe, a pedagógus-továbbképzés, emellett oktatási konferenciák, szemináriumok szervezése és lebonyolítása, módszertani könyvek kiadása. Az Intézet célja, hogy biztosítsa a tanárok szakmai fejlődését, hozzájáruljon ezáltal ahhoz, a régióban képzett, proaktív tanárok taníthassák a gyereket. A Kárpátaljai Pedagógus Továbbképzési Intézet szerteágazó nemzetközi tevékenységet folytat, elsősorban magyar, lengyel és szlovák szervezetekkel ápol kapcsolatot. „Innovatív módszerek az oktatásban – …

tovább olvasom

Hónapindító értekezlet

A bejegyzés készült: 2018-03-06

Egységben az erő! A Nullpont Kulturális Egyesület projekt team csapata közösen indította a március hónapot. A Nullpont Kulturális Egyesület minden hónap első keddjén tartja szakmai indító megbeszélését. A márciusi alkalmon a projekt szakmai vezetője Takács-Miklósi Márta értékelte az előző hónap eredményeit. A munka folyamatáról és a résztvevők előtt álló feladatokról Márkus Edina, az egyesület elnöke, a pályázat projektmenedzsere tartott rövid tájékoztatót. A lezárt feladatok értékelése mellett a szakmai együttműködések jelentőségét is kiemelte az egyesületünk elnöke. A résztvevők sikeresnek értékelték az …

tovább olvasom

Ismerd meg ungvári partnerünket!

A bejegyzés készült: 2018-02-27

Február elején már bemutattuk szlovákiai partnerünket. Most az ungvári kollégák munkájába nyerhetnek bepillantást.   Az Education of the Future (Ungvár, Ukrajna) a projekt egyik ukrajnai együttműködő partnerszervezete. A civil szervezet a Kárpátaljai Pedagógus-továbbképző Intézet Beregszászi Tagozatával szoros együttműködésben végzi tevékenységeit. Kiemelten foglalkoznak ismeretterjesztő előadások tartásával, melyeket a szórványban oktató pedagógusok részére szerveznek olyan témákban, mint a kooperatív vagy a projekt módszerek alkalmazása az oktatásban, vizuális és nyelvi készségfejlesztés lehetőségei, kulturális értékek, az alapfokú oktatás az Európai Unióban, kulturális és szabadidő-eltöltési …

tovább olvasom

Sikeres műhelymunka Debrecenben

A bejegyzés készült: 2018-02-22

Az első debreceni műhelymunkát sikeresen zárták a projekt résztvevői. Körvonalazódtak a feladatok.   Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében találkoztak a projekt résztvevői Debrecenben február 16-17. között. Előző cikkünkben már olvashattak arról, hogy milyen fontosabb szakmai témák kerültek elő a műhelymunka első napján.   A második napon a projekt keretében tervezett tanulási fesztivál főbb terveit vitatták meg a résztvevők. Eddigi gyakorlatokat, tapasztalatok ismerhettek meg a külföldi kollégák, majd közös eszmecsere keretében alakították ki …

tovább olvasom

Első találkozás Debrecenben!

A bejegyzés készült: 2018-02-19

Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat keretében találkoztak a projekt résztvevői Debrecenben.   Február 16-án a Nullpont Kulturális Egyesület Debrecenbe invitálta partnereit. A műhelymunkán Dr. Márkus Edina köszöntötte a résztvevőket. Beszédében a közös összefogást, gondolkodást és a tapasztalatcserét emelte ki. Bemutatta a projekt kulcselemeit, ismertette a főbb teendőket a projekt kezdetén. A jelenlévők közös gyertyagyújtással emlékeztek meg a nemrégiben elhunyt Kallós Zoltánról.   Projektek bemutatása során kitértek az adatbázis építése, kutatási folyamatra, a műhelymunkák …

tovább olvasom

Ismerd meg szlovákiai partnerünket!

A bejegyzés készült: 2018-02-07

Januárban írtunk arról, hogy sorozatot indítunk, melyben együttműködő külföldi partnereinket ismerhetik meg oldalunk olvasói. Most a nagykaposi kollégák munkájába nyerhetnek bepillantást.   A Nagykapos és Vidéke Társulást (Nagykapos, Szlovákia) közvetlenül a rendszerváltozás után, a Rákóczi Szövetség segítségével hozták létre, az alapításban Ung-vidék számos közéleti személyisége részt vállalt. A törvényi keretek változásaihoz alkalmazkodva az akkori alapítványi formát 1999-től polgári társulásra változtatták, s ebben a formában működik a szervezet mind a mai napig. A szervezet küldetésének elsősorban az Ung-vidék szellemi, kulturális és …

tovább olvasom

Együttműködés a projektben

A bejegyzés készült: 2018-01-22

Együttműködés a projektben   Sorozatot indítunk, melyben együttműködő külföldi partnereinket ismerhetik meg.   Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” pályázat révén 2 éven keresztül román, szlovák, ukrán partnerekkel dolgozunk együtt. A projekt megvalósításába 4 együttműködő partnert von be a Nullpont Kulturális Egyesület. Nagykapos és Vidéke Társulást Szlovákiából. Ukrajnából az Education of the Future-t és a Kárpátaljai Pedagógus Továbbképzési Intézetet, emellett a Sylvester Dénes Egyesületet Romániából. A bevont civil szervezetek komoly projekttapasztalati háttérrel; felnőttképzési, kutatási, nemzetközi …

tovább olvasom

Transznacionális együttműködések

A bejegyzés készült: 2018-01-10

Transznacionális együttműködések   Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatokat vizsgál Nullpont Kulturális Egyesület partnereivel.   A 25 éves Nullpont Kulturális Egyesület nemzetközi kutatási és közösségépítő projektjeinek sora tovább bővül.  Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” című pályázat révén 2 éven keresztül román, szlovák, ukrán partnereivel arra vállalkozik, hogy megvizsgálja, milyen szerepe van a felnőttek tanulásának, a közösségi tanulásnak a hátrányok leküzdésében, az egyes térségekben mely tanulási formák tudnak hozzájárulni a fejlődéshez.   -Elsősorban a …

tovább olvasom

Hogyan és mit kutatunk?

A bejegyzés készült: 2017-12-18

Hogyan és mit kutatunk?   Ismerd meg projektünket jobban!   Novemberben adtunk hírt arról, hogy az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” című projektünk keretében újabb kutatásban való közreműködésre vállalkoztunk. Célunk, hogy megvizsgáljuk, hogy milyen szerepe van a tanulásnak, a felnőttek tanulásának, a közösségi tanulásnak a hátrányok leküzdésében. A projekt folyamán több lépcsőben végezzük a kutatást. Műhelymunkák keretében a kelet-közép európai társadalomstatisztikák, oktatástatisztikák, adatbázisok, indexek megismerése és a partnerekkel való megismertetése és közös elemzése történik, emellett …

tovább olvasom

Ismerd meg projektünket!

A bejegyzés készült: 2017-12-05

Ismerd meg projektünket!   Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok” című projektünk keretében ismét izgalmas kutatásra vállalkoztunk!   Nagy örömmel adunk hírt arról novemberben, hogy a Nullpont Kulturális Egyesület 2017 júliusában benyújtott EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok​”​ támogatási kérelmünk pozitív fogadtatásra talált. A projekt keretében arra vállalkozunk, hogy megvizsgáljuk, hogy milyen szerepe van a tanulásnak, a felnőttek tanulásának, a közösségi tanulásnak a hátrányok leküzdésében. A nem formális tanulásra és színtereire fókuszálunk, a különböző szakmai képzéseket …

tovább olvasom

Ismerj meg minket jobban!

A bejegyzés készült: 2017-11-25

Ismerj meg minket jobban! Bemutatkozik a Nullpont Kulturális Egyesület! Hálózati együttműködés, közös fejlesztés, nemzetközi programok- röviden szervezetünk szerteágazó tevékenységeiről. A Nullpont Kulturális Egyesület 1993 óta, 24 éve működő szervezet. Az egyesületnek 20-40 fős a tagsága. A tagok főként a Debreceni Egyetem jelenlegi és egykori hallgatói, oktatói. A 3 tagú vezetőség mellett évente 8-10 állandó önkéntes segíti a szervezet működését. Az egyesület elnöke Dr. Márkus Edina Ilona, közel 20 éves tapasztalattal rendelkezik kutatás, valamint projektmenedzsment és civil szervezetek irányítása területén. A …

tovább olvasom

Nyertes pályázat

A bejegyzés készült: 2017-11-10

Nyertes pályázat Újabb pályázatunkat támogatta az Emberi Erőforrások Minisztériuma!   Nagy örömmel adunk hírt arról, hogy a Nullpont Kulturális Egyesület 2017 júliusában benyújtott EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések „Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok​”​ támogatási kérelmünk pozitív fogadtatásra talált. Megkaptuk a hivatalos támogatói okiratot is. A projekt keretében arra vállalkozunk, hogy megvizsgáljuk, hogy milyen szerepe van a tanulásnak, a felnőttek tanulásának, a közösségi tanulásnak a hátrányok leküzdésében. A közösség a hátrányos helyzetből milyen utakon, módokon keresheti a kitörést. Egyes térségekben mely tanulási formák tudnak hozzájárulni a …

tovább olvasom