Sikerrel mutatkoztunk be az országos konferencián.

Az EFOP-5.2.2-17 Transznacionális együttműködések Tanuló közösségek és társadalmi átalakulás: kelet-közép-európai tapasztalatok című projekt résztvevői a konferencia keretében arra vállalkoztak, hogy bemutassák eddigi eredményeiket annak kapcsán, hogy milyen szerepe van a tanulásnak, a felnőttek tanulásának, a közösségi tanulásnak a hátrányok leküzdésében.

Társadalmi innováció és közösségi tanulás című szekcióban két, a projektben résztvevő kolléga bemutatta kutatási eredményit. Prof. Dr. Kozma Tamás és Prof. Dr. Forray R. Katalin elnökletével. Kozma Tamás, a Társadalmi innováció és közösségi tanulás címmel tartott előadást, melyben a társadalmi innováció fogalmát és annak mindmáig vitatottságát elemezte. Eredményei kapcsán kiemelte: A társadalmi hálózatok folyamatosan globalizálódnak, ugyanakkor folyamatosan szeparálódnak is egymástól. A horizontálisan kiterjedő hálózatok tanuló közösségeket (városokat és régiókat) eredményeznek, amelyek sikerrel tudnak ellenállni a felülről jövő beavatkozásoknak, sőt rezilienssé képesek válni.

Márkus Edina A tanuló közösségek vizsgálata – Módszertani háttér címmel tartott előadást a szekcióban. Arra vállalkozott, hogy a Közösségi tanulás és társadalmi innováció kutatás módszertani hátterét bemutassa. Azt vizsgálta, hogy milyen szerepe van a tanulásnak, a felnőttek tanulásának, a közösségi tanulásnak a hátrányok leküzdésében. A közösség a hátrányos helyzetből milyen utakon, módokon keresheti a kitörést.

Barabási Tünde Az iskola nevelő közege című szekcióban a 6-7 évesek a romániai oktatási rendszerben. Az integrált fejlesztés jó gyakorlata címmel tartott előadást. Előadásban beszélt arról, hogy a 2011/1-es tanügyi törvény alapján Romániában a 6-7 évesek kötelező oktatásban részesülnek, a korábbi óvodai fokozatról szervezetileg átkerülnek az általános iskola kezdő fokozatára.

Szűcs Tímea a Kulturális tanulás és zeneoktatás címmel tartott előadást, a felnőttkori tanulás sajátos színterei című szekcióban. A „Zenetanulás Magyarországon 2017” adatbázis elemzése során a kultúrafogyasztási szokások területén kimutatta, hogy jelentős különbségeket találhatunk a zenét tanuló és a zenét nem tanuló gyermekek között.

Tamášová Viola és Barnová Silvia szintén ebben a szekcióban a Formális felnőttkori tanulás és a felnőttoktatási szakemberek képzése Szlovákiában címmel tartottak előadást. Prezentációjukban kiemelték, hogy a munkaerőpiacon zajló változásokból kifolyólag egyre komolyabb szerepet tölt be az egész életen át tartó tanulás, különösen a felnőttkori oktatás és a felnőttkori képzés, ezen belül pedig a tovább- és átképzés.

Tamás Csilla a Felnőttkori tanulás és közművelődés című szekcióban tartott előadást, Lehetséges-e egy tudatosabb közösség nevelése? Tapasztalok a „Felnőtté képzés” program tükrében címmel. A kutató az EMKE Ifjúsági Szervezetének (EMKISZ) tevékenységét mutatta be prezentációja során.

Takács-Miklósi Márta a Fogvatartottak reintegrációjának lehetőségei és nehezítő körülményei egy kutatás eredményei alapján címmel tartott előadást a konferencián.

Gratulálunk!

Dátum: 2018. május 30.